Logo Biblioteki Każdy wtorek, godz. 12.00 - 15.00
Biblioteka "Pod Skrzydłami"
Grójecka 109

Każdy czwartek, godz. 12.00 - 15.00
Biblioteka "Baśniowa"
Grójecka 68

""

Moi drodzy, wracamy! Pogaduchy Komputerowe w Bibliotece czas zacząć!

Od przyszłego tygodnia t.j. 22.03.2022 wracamy do spotkań komputerowych, tabletowych, komórkowych, z omawianiem wszystkich zagadnień związanych z użytkowaniem tych sprzętów. Jak zwykle rozmawiamy na luzie o problemach związanych z tym jak używać w dzisiejszych czasach tego typu urządzeń. Jak ustalić jaki sprzęt będzie wystarczający do podstawowych codziennych działań, co kupić, gdzie i ile to kosztuje, na czym polega analiza potrzeb przed zakupem, jak kupować, na co zwrócić uwagę. Jak w prosty sposób sprawdzić sprzęt żeby wiedzieć jak rozmawiać z serwisem w razie wystąpienia usterki, jak zabezpieczyć dane przed oddaniem sprzętu do serwisu. Media społecznościowe, komunikacja, podstawowe zabezpieczenia, poczta e-mail, chmura, udostępnianie materiałów z dysku gogle, wyszukiwanie informacji i jeszcze wiele innych.

Startujemy we wtorek 22.03.2022 w godzinach 12.00 – 15.00 w Bibliotece "Pod Skrzydłami" – sala Galerii Ekslibrisu, ul. Grójecka 109.

W czwartek 24.03.2022 w godzinach 12.00 – 15.00 zapraszamy do Biblioteki "Baśniowa", ul. Grójecka 68 – antresola.

Spotkania konsultacyjne będą odbywać się cyklicznie. Zajęcia są bezpłatne dla wszystkich czytelników bibliotek ochoty. Serdecznie Zapraszamy!


Projekt @Konsultacji Komputerowych, w poprzedniej edycji 2012-2016, cieszył się popularnością nie tylko wśród seniorów, doceniany za kameralne spotkania, podczas których czytelnik otrzymywał wsparcie dotyczące technicznych aspektów związanych ze sprzętem elektronicznym, komputerowym i wynikających z nieprawidłowej pracy tego sprzętu usterek programowych lub sprzętowych.

Pierwotnie projekt miał za zadanie wspierać tylko osoby średnio zaawansowane podczas rozwiązywania problemów ze sprzętem i oprogramowaniem. Podczas trwania zajęć okazało się że jest duże zapotrzebowanie na wsparcie od podstaw. Postanowiliśmy równolegle ze wsparciem osób średnio zaawansowanych, zbliżyć też osoby mało obeznane z komputerem do samodzielnej i niestresującej pracy ze sprzętem, następnie projekt rozwijał również umiejętność samokształcenia się u osób przychodzących cyklicznie.

Uczestnictwo w spotkaniach dało nie tylko wiedzę z zakresu obsługi komputera. Dzięki zdobytym umiejętnościom, osoby które wcześniej nie radziły sobie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi sprzętów elektronicznych, podchodziły z większą otwartością także do innych urządzeń elektronicznych, jak również radziły sobie w sytuacjach związanych z usterkami tego sprzętu. Wszystko to przekładało się także na świadome podejmowanie decyzji podczas napraw w serwisach i rozmowach z personelem technicznym lub np. podczas kupna nowego sprzętu.

Po pewnym czasie podczas @Konsultacji Komputerowych realizowano dynamicznie już kilka scenariuszy spotkań jednocześnie, zależnie od zaproponowanego tematu indywidualnie przez każdą z osób (2-6 osób jednocześnie) bez względu na stopień zaawansowania umiejętności komputerowych czy znajomości zagadnień serwisowych przez zainteresowane osoby.