logo bpo przystanek ksiazkaWtorki, środy
Biblioteka „Przystanek Książka"
ul. Grójecka 42

PCWS logoPunkty Cyfrowego Wsparcia Seniora to miejsca, w których wykwalifikowane osoby, zwane Doradcami Cyfrowymi, pomagają wszystkim Warszawskim seniorom (powyżej 60 roku życia) w oswajaniu nowoczesnej technologii poprzez indywidualne konsultacje.
Jeżeli mają Państwo problem z:
• komputerem,
• tabletem,
• telefonem (SMARTFONEM),
• aparatem fotograficznym,
lub chcieliby Państwo dowiedzieć się jak:
• wysłać emaila,
• zgrać zdjęcia z telefonu,
• założyć konto na Facebooku...
na te i inne pytania odpowiedzą bezpłatnie Doradcy Cyfrowi, w jednym z 28 miejsc w Warszawie. W Punktach Cyfrowego Wsparcia Seniora, każdy mieszkaniec Warszawy powyżej 60 roku życia może spotkać się z Doradcą Cyfrowym na godzinną konsultację!

W filii "Przystanek Książka" zapraszamy na indywidualne konsultacje we wtorki i środy, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym: (22) 822-38-06. 

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem.

 

 

logo bpo przystanek ksiazkaKażdy wtorek, godz. 16.30-17.30
Biblioteka „Przystanek Książka"
ul. Grójecka 42

PK pogotowie komputeroweProjekt „Pogotowie komputerowe" był odpowiedzią na potrzeby seniorów dotyczące drobnej pomocy w obsłudze urządzeń mobilnych. Przy wsparciu wolontariuszy uruchomiliśmy cotygodniowe indywidualne konsultacje. Format porad dobrze się przyjął, spotkania cieszą się dużą popularnością i odbywają się regularnie już od 7 lat.

Podczas godzinnej konsultacji wolontariusz służy swoją wiedzą i wsparciem w obsłudze smartfona, komputera, tableta albo czytnika. Pomaga też np. sprawdzić rozkład i trasę autobusu w Internecie, załączyć zdjęcia, obsłużyć maila albo messengera.

Na porady należy się zapisać – tel. (22) 822-38-06 lub osobiście w godzinach otwarcia Biblioteki.
Konsultacje odbywają się w każdy wtorek w godz. 16.30-17.30.

 

 

logo bpoKażdy wtorek, godz. 12.00 - 15.00
Biblioteka "Pod Skrzydłami"
Grójecka 109

Każdy czwartek, godz. 12.00 - 14.00
Biblioteka "Baśniowa"
Grójecka 68

konsultacje

Projekt @Konsultacji Komputerowych, w poprzedniej edycji 2012-2016, cieszył się popularnością nie tylko wśród seniorów, doceniany za kameralne spotkania, podczas których czytelnik otrzymywał wsparcie dotyczące technicznych aspektów związanych ze sprzętem elektronicznym, komputerowym i wynikających z nieprawidłowej pracy tego sprzętu usterek programowych lub sprzętowych.

Pierwotnie projekt miał za zadanie wspierać tylko osoby średnio zaawansowane podczas rozwiązywania problemów ze sprzętem i oprogramowaniem. Podczas trwania zajęć okazało się że jest duże zapotrzebowanie na wsparcie od podstaw. Postanowiliśmy równolegle ze wsparciem osób średnio zaawansowanych, zbliżyć też osoby mało obeznane z komputerem do samodzielnej i niestresującej pracy ze sprzętem, następnie projekt rozwijał również umiejętność samokształcenia się u osób przychodzących cyklicznie.

Uczestnictwo w spotkaniach dało nie tylko wiedzę z zakresu obsługi komputera. Dzięki zdobytym umiejętnościom, osoby które wcześniej nie radziły sobie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi sprzętów elektronicznych, podchodziły z większą otwartością także do innych urządzeń elektronicznych, jak również radziły sobie w sytuacjach związanych z usterkami tego sprzętu. Wszystko to przekładało się także na świadome podejmowanie decyzji podczas napraw w serwisach i rozmowach z personelem technicznym lub np. podczas kupna nowego sprzętu.

Po pewnym czasie podczas @Konsultacji Komputerowych realizowano dynamicznie już kilka scenariuszy spotkań jednocześnie, zależnie od zaproponowanego tematu indywidualnie przez każdą z osób (2-6 osób jednocześnie) bez względu na stopień zaawansowania umiejętności komputerowych czy znajomości zagadnień serwisowych przez zainteresowane osoby.

Serdecznie zapraszamy!

Podkategorie