Logo Biblioteki Przy ZawiszyLogo Dyskusyjnego Klubu KsiążkiLogo Instytutu Książki

Biblioteka "Przy Zawiszy", Al. Jerozolimskie 121/123

"PODWIECZOREK Z LITERATURĄ"

W ramach programu Instytutu Książki – Tu Czytamy oraz programu literackiego British Council – Faces & Places – New British Writing, powstał projekt oparty na założeniu, że potrzebne są miejsca, w których można rozmawiać o książkach oraz czerpać przyjemność z dyskutowania o literaturze. Na terenie Polski powstają DKK, których celem jest ożywienie środowisk skupionych wokół placówek oraz zachęcenie do kreowania mody na czytanie.
Spotkania Dyskusyjnego Klubu Książki odbywają się raz w miesiącu, na każdym omawiamy jeden tytuł – wybrany wcześniej przez klubowiczów. Wskazana powieść stanowi początek naszej dyskusji, gdzie dzielimy się swoimi spostrzeżeniami i gustami literackimi, bowiem każde kolejne spotkanie przeradza się w dyskurs o życiu i o nas samych. Do DKK można dołączyć w każdej chwili, bo rozmowa stanowi przedłużenie przyjemności lektury!
Dyskusje o książkach wcale nie muszą być nudne, mogą toczyć się w miłej atmosferze popołudniową porą przy ciastku, herbacie i kawie. Nie trzeba być krytykiem, by czerpać przyjemność z dyskutowania o wspólnie przeczytanych książkach - nie oceniamy gustów czytelniczych i szanujemy zdanie innych. Udział w klubie to nie tylko aktywizacja intelektualna, ale także przyjemnie, a zarazem pożytecznie spędzony czas.
Więcej informacji pod adresem:

Okładka książka "Nie opuszczaj mnie" Kazuo Ishiguro   17 września (poniedziałek) 2020 r. godz. 17.00
  Biblioteka "Przy Zawiszy"
  Aleje Jerozolimskie 121/123
 

  Po wakacjach zapraszamy 17 września. Na jesienne spotkanie Klubowicze zaproponowali powieść

  Kazuo Ishiguro "Nie opuszczaj mnie".

 


Okładka książka "Rdza" Jakuba Małeckiego Spotkanie DKK 24 czerwca 2020
24 czerwca w pięknych okolicznościach przyrody, odbyło się spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki. Przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności przy panującej pandemii omówiliśmy powieść Jakuba Małeckiego Rdza. Historia dwóch pokoleń dwóch różnych rzeczywistości. Siedmioletni Szymek w tragicznych okolicznym wypadku traci rodziców i przeprowadza się na wieś do swojej babci Tośki. Natomiast Tośkę jako małą dziewczynkę dopada woja, przez co nie może kontynuować nauki. Autor przedstawia dwie różne osobowości, które muszą pogodzić się z upływem czasu łączy historię ze współczesnością. Małecki w swej książce, przekazuje ogromne emocje  co czyni lekturę epicką powieścią.
Zachęcamy do obejrzenia relacji z czerwcowego DKK - tutaj link.
Okładka książki Henryka Rzewuskiego "Pamiątki Soplicy"Spotkanie DKK 17 lutego 2020

Na ostatnim spotkaniu Dyskusyjnego Klubu Książki, uczestnicy omówili debiut literacki Henryka Rzewuskiego "Pamiątki Soplicy".
Jest to cykl składający się z 25 gawęd, pisarz opisuje życie, sposób myślenia i obyczaje prowincjonalnej szlachty. Lektura przenosi nas w czasy Rzeczpospolitej Szlacheckiej, jest to zupełnie inny obraz, niż ukazują historycy. Rzewuski przedstawia Rzeczpospolitą jako kraj ładu, harmonii, wzajemnego szacunku, sprawiedliwości, zasad moralnych a także patriotyzmu. W jego kraju każdy ma swoje miejsce, człwiek jest szczęśliwy.
Pan Soplica jest człowiekiem palestry i uczestnikiem konfederacji barskiej, przenosi się pamięcią w przeszłość, gdzie wszysto było inne. Czytając "Pamiątki Soplicy" odnosi się wrażenie, że znajdujemy się w tych czasach.


Okładka książki "Zabić drozda" Lee HarperSpotkanie DKK 27 stycznia 2020

Na pierwszym spotkaniu Dyskusyjnego Klubu Książki w Nowym 2020 Roku omówiliśmy powieść amerykańskiej pisarki Harper Lee "Zabić drozda". Książka została wydana w 1960 roku, a w kolejnym uhonorowana nagrodą Pulitzera. Powieść była wielokrotnie wznawiana i tłumaczona w wielu językach. W 1962 roku została również zekranizowana. W filmie zagrał m.in. Gregory Peck. Ekranizacja odniosła wielki sukces, zdobyła 3 Oscary.
"Zabić drozda" to powieść obyczajowa, która jest uznana za jedną z najważniejszych książek XX wieku. Książka dotyka problemu rasizmu, stereotypów, ignorancji i odmienności. Jest sztuką wprowadzania małych dzieci w skomplikowany świat dorosłych, wypełniony trudnymi do zrozumienia obyczajami, nawykami, uprzedzeniami a także schematami postępowania.